Reklamationspolitik og returnering hos Grandiflora
Den lovbestemte fortrydelsesret for fjernhandel er 14 dage. Med henvisning til § 11:4 i fjernhandelsloven (DAL) i Sverige gælder dette ikke for varer, der hurtigt kan forringes eller blive beskadiget ved at blive håndteret flere gange, derfor er planter, løg og frø undtaget fra fortrydelsesretten.
Løg, knolde, frø og produkter med nedsat pris er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Du har 14 dages fortrydelsesret på gavekort og varer, der ikke er løg, knolde og frø. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Hvis du vil klage over dit køb, bedes du kontakte os på info@grandiflora.dk. Beskriv din sag i detaljer og upload foto(r). Vi vender tilbage til dig, så snart vi har mulighed for det.
Hvis du som forbruger opdager en mangel, skal du ifølge loven reklamere inden for rimelig tid.
Reklamationstiden starter fra den dag, du modtog varen via levering.
Sørg for at angive nøjagtige kontaktoplysninger. Du som kunde er ansvarlig for returforsendelsen. Justering af beløbet på Klarna-fakturaen vil ske senest 10 dage efter, at Grandiflora har modtaget varen.
Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser eller fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol, såsom Force Majeure, ændringer i produkter ændret af leverandører og andre faktorer uden for vores kontrol.
Vi påtager os intet ansvar for dyrkningsresultater, da eksterne faktorer uden for vores kontrol påvirker dette, såsom kundens håndtering af produkterne, pleje og vejr.
Fabrikationsfejl
En fabrikationsfejl opdages ved lov inden for 6 måneder. Det er et krav, at manglen er original – dvs. allerede eksisterede, da du købte varen, for at grandiflora.dk kan være ansvarlig for manglen.
Defekter, der viser sig inden for 6 måneder, betragtes som originale defekter, og vi løser dette gratis.
grandiflora.dk har ikke en tilfredshedsgaranti, vilket ikke gør det muligt at klage over et produkt i tilfælde af utilfredshed.
Hvis en tvist ikke kan løses mellem Grandiflora AB og kunden, kan du kontakte Forbrugerklagenævnet på: www.arn.se.
Oplysninger om Europa-Kommissionens mægling i tvister kan findes her: https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint_sv
Fabrikationsfejl gælder ikke for planter, løg, knolde og frø.